In deze blog deel ik 10 tips over het versterken van jouw Personal Branding met behulp van een Business Shoot. Jezelf en of jouw merk/bedrijf sterk zichtbaar maken kan niet zonder goede foto’s. Het maakt je uniek, onderscheidend en helpt jou jouw boodschap aan de wereld goed te verkondigen. Een shoot is een uitgelezen kans om jouw talenten en USP’s visueel te maken voor jouw volgers en toekomstige klanten. Wat voor bedrijf heb jij? Wat maakt jou bijzonder?

 

Waarom een Business Shoot?

Een Business Shoot biedt jou de perfecte kans om uniek materiaal voor jouw bedrijf te realiseren. Geen onpersoonlijke stockfoto’s, maar beeldmateriaal wat echt bij jou past, zodat jij je kunt onderscheiden, authentiek blijft en meer klanten aantrekt. Consistente zichtbaarheid is in deze snelle, digitale tijd van levensbelang voor jouw bedrijf. Door afwisselende foto’s blijf jij jouw publiek prikkelen en geef je jouw potentiële klanten de mogelijkheid om alvast met jou de connecten. Daarnaast bespaart het paraat hebben van diverse beelden jou tijd en energie. Je hoeft niet meer na te denken wat je moet gaan posten, want je kunt gemakkelijk content vooruit plannen. Die kostbare tijd kun je voortaan in andere onderdelen van jouw bedrijf steken.

 

Ready voor de 10 tips? Komen ze:

  1. Bedenk voor welke doeleinden jij beeldmateriaal wilt hebben. Is het alleen voor social media en website of wil je ook foto’s hebben voor in jouw (online) cursus of voor in een flyer.
  2. Brainstorm! Welke boodschap wil jij uitdragen? Wat moeten mensen echt weten over jou en jouw bedrijf?
  3. Pas jouw kleding aan op de boodschap die je wilt uitdragen. Zakelijk of casual? Kleurrijk of sober?
  4. Check of de kleuren van jouw kleding jouw boodschap kunnen versterken en aansluiten op jouw branding kleuren.
  5. Welke vaardigheden wil jij showen? Deze vaardigheden vast laten leggen tijdens de shoot maakt het makkelijker om aan jouw potentiële klanten over te brengen waar jij goed in bent.
  6. Beelden waar jijzelf op staat wekken sneller het vertrouwen van jouw potentiële klanten. Een fijne versterking voor de “Know-Like-Trust” fases waar iemand doorheen gaat voordat diegene jouw klant wordt. Dus: Show yourself! Mensen kopen van mensen, ze willen weten wie de persoon achter het bedrijf is!
  7. Zorg voor afwisselend beeld: zowel close-ups als overzichtsfoto’s en specifieke foto’s die aansluiten bij jouw teksten.
  8. Bijt je niet vast in Pinterest. Natuurlijk is het een mega fijne inspiratiebron, maar je wilt niet hetzelfde als 100 anderen, toch? Kies dus voor inspireren en niet voor kopiëren. Wat kun je vertalen naar jou en jouw bedrijf?
  9. Ga mee met de seizoenen. Een winters beeld op jouw site terwijl het buiten 25 graden is, geeft de indruk dat jij al een tijdje niet zoveel hebt omgekeken naar jouw site. Zorg dat jouw foto’s passen bij de tijd van het jaar voor een actuele presentatie.
  10. Blijf jezelf en relax. Een shoot is voor veel mensen spannend. Logisch, want je hebt niet zo vaak een camera continu op jou gericht. Zorg dat je een klik voelt met de fotograaf en dat je niet vlak voor en direct na de shoot een afspraak hebt waar je heen moet racen. Zie het het als een mooie ervaring om jouw bedrijf te verrijken en wees trots op wat jij hebt neergezet!

Op @chantaldegraaff.photography deel ik o.a. in mijn highlights nog veel meer beelden van Business Shoots! Ben jij helemaal enthousiast en kun je niet wachten om goede business foto’s te hebben? Ik help je graag! Klik hier voor meer informatie over de Business Shoot die ik aanbied of stuur mij een mail via info@chantaldegraaff.nl. Leuk om met je in contact te komen en samen te werken aan een sterker brand.

 

Boh interieur

 

Gelukzaaiers